Slaapcoaching in kleine groepjes volwassenen die ook slecht slapen

Slaapcoaching in groepsverband, zodat je ervaringen kunt delen. Zo kun je van elkaar leren en het helpt ook om beter met slecht slapen om te gaan, want je bent niet de enige. Dit besef kan stressverlagend werken en zorgt zo voor een betere slaap.


De slaapcoaching vindt plaats in hele fijne rustige ruimte. Het zijn kleine groepjes van 4 tot 6 personen, zowel mannen als vrouwen, en bestaat uit 4 sessies van 2 uur.


De volgende onderdelen komen iedere workshop weer aan bod:

• Ervaringen delen, hoe heb je het geleerde toegepast en wat heeft het jou opgeleverd?

• Je krijgt kennis en inzicht in de slaap zodat je zelf dingen kunt verklaren en aanpassen. Dat geeft rust.

• Hoe pas je het geleerde toe? Inclusief opdrachten voor thuis en een slaapdagboek

• Ontspanning: je leert (ademhalings) oefeningen die je thuis kunt en we sluiten iedere workshop af met Yoga Nidra.


Leerdoelen dag 1

• Je weet over de geschiedenis en de ontstaande opvattingen over slaap

• Je weet wat slaap is en hoe een slaapcylus werkt

• Je krijgt inzicht in je eigen slaappatroon, je gaat een slaapdagboek bijhouden

• Je ervaart wat het effect is van ademhalingsoefeningen


Leerdoelen dag 2

• Je kent het slaap/waakritme en de invloed op de slaap

• Je leert goede ochtend- en avond rituelen te ontwikkelen

• Je weet dat alles wat je overdag doet effect heeft op je nachtrust

• Je weet wat stress met je nachtrust kan doen. Ook hoe jij over jouw slaap denkt veroorzaakt stress en slecht slapen


Leerdoelen dag 3

• Je leert over de invloed van hormonen op jouw slaap

• Je leert wat voeding kan doen voor jouw slaap, zowel positief als negatief

• Je krijgt inzicht in jouw eigen voedingspatroon en wat je hierin kunt aanpassen om beter te slapen

• Je begrijpt dat een gezonde darmflora belangrijk is voor een goede nachtrust. Je krijgt praktische tips om hier mee aan de slag te gaan


Leerdoelen dag 4

• Je weet dat je de aangereikte praktische ideeën dagelijks moet toepassen om beter te kunnen slapen.

• Je kent het negatief effect van stimulerende middelen op jouw slaapkwaliteit

• Je weet dat er verschillende natuurlijke middelen zijn die die kunt gebruiken voor een betere slaap en meer ontspanning

• Je weet wat het verschil tussen moe zijn en slaperig zijn is en kan dit toepassen voor jouw slaapkwaliteit


Slaapcoaching in de ochtend

We gaan slaapcoaching in de ochtend doen, maar waarom vraag je je misschien af. Ik snap dat je liever in de avond slaapcoaching volgt, om vervolgens lekker gelijk in je bed te rollen. Dat klinkt ook wel heel erg lekker toch? Maar waarom is overdag een heel goed idee?

We starten in de ochtend, zodat je de geleerde informatie direct kunt toepassen. Want alles wat je overdag doet heeft invloed op hoe je ’s nachts slaapt. Je krijgt van mij informatie over slapen en tips die makkelijk toepasbaar zijn.

Ook mogen jullie onderling ervaringen uitwisselen. Vaak helpt het om te weten dat je niet de enige bent met slaapproblemen en soms lopen jullie tegen precies hetzelfde aan.




Slaapcoaching in kleine groepjes van 4-6 personen mannen en/of vrouwen

De slaapcoaching bestaat uit vier sessies van elk 2 uur

Jouw bijdrage is € 150,- voor 4 sessies


Vergoeding door werkgever! Sommige werkgevers hebben een Vitaliteitsbudget, informeer bij je werkgever of de slaapcoaching ook hieruit vergoed kan worden.


Datum:

  • Wordt ingepland bij voldoende aanmeldingen. Bij de aanmelding kun je aangeven welke dag of dagen voor jou mogelijk zijn. De workshops vinden om de week plaats.

Locatie: Gezondheidscentrum Bolsward


Of wil je bijvoorbeeld liever samen met een eigen groepje (vriendinnen/vrienden/zussen/collega's etc) Neem dan contact op, dan kijken we samen naar wat mogelijk is.


unsplash